چکيده مقاله:
متن اين تحقيقات انجام شده درباره مشکلات راه اندازي تجارت الکترونيکي در کشورمان ايران است. بحث تجارت الکترونيکي از سال 1375 شمسي در ايران مطرح بوده است ولي متاسفانه هنوز به دلايل مختلف اقدامات لازم و يا به اندازه کافي براي گسترش آن صورت نگرفته است. دليل آن هم بسيار واضح است. اين مقاله اشاره به چند مورد از عدم گسترش اين، نه چندان، تکنولوژي جديد خواهد داشت. مهمترين آنان عبارتند از: عدم وجود زير ساختار مناسب براي راه اندازي، فرهنگي و سياسي، عدم وجود کارتهاي اعتباري سيستم بانکداري، مقاومت در مقابل تغييرات و عدم ايجاد قوانين و مقررات اجرايي و غيره. حضور همين کمبودها و نارساييها در جامعه امروز ما باعث پيشرفت کند اقتصادي شده است. براي بدست آوردن يک جامعه و اقتصاد سالم نياز به رفع مشکلات موجود و آماده سازي بستر براي قبول تکنولوژيهاي جديد است. هدف اصلي اين مقاله آگاه سازي از مشکلات موجود در راه اندازي شبکه هاي تجارت الکترونيکي است و اميد بر آن است تا با رفع بعضي از اين مشکلات بتوان قدمي بسوي آينده برداشت
کليدواژه:
تجارت الکترونيکي، فرهنگي اجتماعي، سيستم هاي بانکي، کارت اعتباري
نظرات شما عزیزان: